Lapseni täyttivät vuosia tässä taannoin. 14 v <3. Siis kunnon teinejä jo. Tuo teiniyskin alkaa kyllä nykyään paaaljon aikaisemmin kuin "siloin kuin minä olin nuori", niin kuin kaikki muukin tapahtuu paaaaljon aikaisemmin. Eihän siitä ole kovin kauan kuin itse olen ollut 14 v. Tai ainakin 15 v juhlat muistan ja 16 vuotiaana olin sitä mieltä, että meidän äiti oli kauhean vanha. Muutaman vuoden meikäläistä vanhempi. En tunne itseäni kyllä vanhaksi vaikka yhden päivän ikäkriisi iskikin, kun miettii, että LAPSENI ovat jo 14  o_O

Juhlat on nyt juhlittu ja melkein unohdettukin, mutta pakko laittaa hiukan kuvia jälkijunassa, kun on näemmä unohtunut kyhäilyjen vauhdissa.

Suolaisena tarjoiluna oli tällä(kin) kertaa kana-feta -piiras. Maailman helpoin valmistaa ja takuulla suosittua. Olen saanut ohjeen kauan sitten entiseltä naapuriltani. Aikaisemmasta kokemuksesta viisastuneena tehtiin kaksi piirakkaa, koska yleensä se tahtoo loppua vähän kesken.

Makeissa leipomuksissa ei ihan onnistuttu. Eka satsi näytti tältä. Nämä siis piti olla muffinseja

DSC03219%20%28640x480%29-normal.jpg

 

Toisen tyttären mielestä kun näihin olisi pursottanut tarpeeksi koristetta, niin olisi ihan hyvin voitu tarjoilla. Ei mun mielestä. Joten uusiksi meni. Toinen satsi näytti jo hiukan paremmalta

DSC03223%20%28640x480%29-normal.jpg

Ja olivat kyllä ihan yhtä hyviä miltä näyttivät

Ja kakku pitää tietty aina olla. Teinihenkeen "sopivasti"

DSC03227%20%28640x480%29-normal.jpg

Tähän kakkuun leivottiin 4 erilaista kakkupohjaa, neljässä eri vuuassa ja jokainen pohja oli eri värinen. Ei siis missään sateenkaaren väreissä mutta hennosta vaaleanpunaisesta punaiseen. Liukuvärjäysidea ei ihan toiminut, kun haluttiin täytettä väliin, niin liukuvärjäys ajatus meni vähän hukkaan. Mutta erilainen kakku oli. Värjättiin elintarvikevärillä, joka ostettiin apteekista. Tulipahan kokeiltua!

Onnea rakkaille tytöilleni!

DSC03229%20%28640x480%29-normal.jpg