Tänä talvena olen neulomisen(kin) rintamalla ottanut vähän rennommin. Oikeastaan päätin asian jo viime syksynä, koska muutama viime vuosi on etenkin joulun alla ollut lähes yötä myöten neulomista. Nyt olen neulonut silloin, kun siltä tuntuu tai ollut välillä neulomattakin. Silti aina pitää olla jotain keskeneräistä.

Niinpä olin yhtenä viikonloppuna sen edessä, että mitä puikoille seuraavaksi... Ei ollut mitään erityistä intohimon kohdetta. Halusin tehdä jotain yksinkertaista. Niinpä päätin, että neulon miehelleni vähän paremmat sukat. Hän on silloin tällön mun sukkalaatikolla, koska mun sukat on pääosin aika lyhytvartisia. Nyt ajattelin, että hänen on aika saada omat lyhytvartiset. Miksi muuten miesten sukissa onkin aina niin pitkät varret? Harva enää mitään saapassukkia käyttää.

Sukkiin valikoitui kymmenien kerien joukosta hieman laadukkaampaa, Step lankaa, joka on höystettynä jojoballa. Ja malli niin perus kuin olla ja voi. Tämä lanka ei sen ihmeellisempää kuviota tai mallia kyllä kaipaakaan.

DSC08203.jpg

Nämä on nyt pari kuukautta olleet valmiina, mutta jostain syystä nyt kelpaa nuo vanhat pitkävartiset paremmin. Näitä kuulemma säästetään parempaan hetkeen.

DSC08195.jpg

Kerästä kului runsas puolet, joten toisia samankokoisia ei enää saa. Step on kuitenkin sen verran kivantuntuinen ja hyvänlaatuinen lanka, että jämästä tulee jossain vaiheessa ehkä jotkut raitaversiot tai sitten ei.

DSC08201.jpg